FAQ Technika

Q: Czy istnieje warstwa drenażowa w różnych modelach Biopoda w razie nadmiaru wody / opadów?

A: Zdecydowanie! Nadmiar wody jest odprowadzony przez Biopod do ponownego użycia przez żywą ścianę

Q: Czy Biopod jest modułowy? Mogę połączyć dwa Biopody w jeden większy Biopod?

A: Obecnie żaden z modeli Biopod nie jest modułowy. Możliwe, że w przyszłości pojawią się takie modele.

Q: Czy mogę naprawić uszkodzoną dyszę rozpylającą?

A: Czasami jeśli dysza rozpylająca nie rozpyla poprawnie może to być spowodowane rozłączeniem lub zablokowanie w środku dyszy. Spróbuj usunąć dyszę i podłączyć ją ponownie (powinieneś poczuć dwa kliknięcia gdy jest całkowicie podłączona). Możesz także zdjąć dyszę, aby sprawdzić czy nie jest zablokowana. Jeżeli to nie zadziała skontaktuj się z nami, aby uzyskać pomoc.

Q: Dlaczego przednia szyba paruje?

A: Wszystkie Biopody są zaprojektowane, aby zapobiegać lub usuwać parę z przedniej szyby zbiornika. Jeżeli widzisz zaparowanie na przedniej szybie, może to wynikać z:

  1. Drzwi Biopoda mogą być za bardzo dopchnięte lub rośliny mogą blokować wentylację.
  2. Dysza rozpylająca jest skierowana za blisko przedniej szyby.
  3. Wentylator w Twoim Biopodzie może działać za krótko. Zmiana ustawień może to naprawić.
  4. Jeżeli powyższe nie pomogą skontaktuj się na hey@biopod.com aby uzyskać pomoc.

Q: Czy potrzebuję stałego połączenia Wi-Fi aby mój Biopod działał?

A: Nie, Biopod może działać manualnie bez połączenia z siecią. Jednak połączenie Wi-Fi jest niezbędne do ustawienia programu Biopoda. Jeżeli chcesz mieć dostęp do dziennych parametrów Twojego Biopoda (temperatura, wilgotność itd.), to także musi być połączony z Internetem. W innym wypadku Biopod będzie pracował zgodnie z ostatnio ustawionym programem.

Q: Dlaczego lampa UV się wyłączyła?

Wszystkie lampy UV są dostarczane z zaprogramowanym trybem „Eco”, który oszczędza energię. Jeżeli wyłącza się tylko na chwilę i włącza z powrotem, może to oznaczać, że wybrałeś w aplikacji program, który nie zawiera w sobie światła UV lub wyłączyłeś lampę w „custom mode”.
Sprawdź proszę swoje ustawienia UV w aplikacji. W innym wypadku, jeśli lampa nie działa skontaktuj się z naszym działem technicznym na maila hey@biopod.com.

Q: Moja żywa ściana nie działa. Co powinienem zrobić?

Oto najczęstsze przyczyny dlaczego żywa ściana może nie działać:
Rozwiązanie #1:
Wybrałeś program (automatyczny lub niestandardowy), który nie ma włączonego nawadniania. – Upewnij się, że używasz odpowiedniego programu.
Rozwiązanie #2:
Słyszysz hałas, ale żywa ściana nie nawadnia się – To oznacza, że nie ma wystarczająco wystarczająco dużo wody do prawidłowego funkcjonowania pompy i musisz ją uzupełnić w podstawie Biopoda. Postępuj zgodnie z naszą instrukcją na temat przygotowania pompy do nawadniania.
Jeżeli wypróbowałeś oba rozwiązania i żywa ściana nadal nie działa to skontaktuj się z naszym działem technicznym na maila hey@biopod.com.

Q: Jak zresetować Biopod? Czy Biopod ma opcję soft reset/hard reset?

A: Resetowanie Biopoda jest łatwe. Przeanalizujmy trzy typy resetów: miękki reset, reset wifi (zwany również twardym resetem) i pełny reset.

  1. Miękki reset (soft reset), odświeży pamięć podręczną Biopoda i po prostu działa jako restart. Uwaga: tego resetu NIE należy wykonywać po aktualizacji Biopoda.
    Aby wykonać miękki reset wystarczy odłączyć Biopod od prądu, odczekać 30 sekund i podłączyć go ponownie.
    Twoje urządzenie połączy się automatycznie z Wi-Fi i będzie kontynuowało działanie tak jak poprzednio.
  2. Resetowanie wifi lub "twardy reset" (hard reset), usunie twoją konfigurację WiFi i pozwoli ci ponownie podłączyć twój Biopod do wifi.
    Jest to przydatne, jeśli musisz zmienić połączenia Wi-Fi.
    Dostań się do tyłu swojego Biopoda, naciśnij i przytrzymaj przycisk resetowania przez 6-8 sekund za pomocą pióra i puść. Powinieneś zobaczyć migające niebieskie światła, które sygnalizują, że Biopod jest ponownie uruchamiany. Zaczekaj 1 minutę, aż zakończy się rozruch, zanim rozpoczniesz proces ponownego połączenia.
  3. Pełny reset łączy twardy reset z miękkim resetem. Najpierw musisz wykonać twardy reset, jak opisano w kroku 2.
    Następnie wykonaj miękki reset zgodnie z opisem w kroku 1.

Obejrzyj ten film

Q: Obraz z kamery w aplikacji Biopod nie działa. Co zrobić?

A: Spróbuj włączyć i wyłączyć Biopod. Powinno to odświeżyć komponenty Biopoda z kamerą włącznie. Jeżeli nadal nie działa to skontaktuj się z naszym działem technicznym na maila hey@biopod.com.

Q: Czy mogę robić zdjęcia kamerą w Biopodzie?

A:Tak! Możesz użyć aplikacji Biopod do robienia zdjęć. Po prostu kliknij na przycisk kamery w prawym górnym rogu aktywnego Biopoda i poczekaj na przekaz z kamery. Gdy przekaz się zacznie możesz w każdej chwili zrobić zdjęcie.

Q: Co zrobić gdy zabraknie prądu?

A: Jeżeli zdarzy się przerwa w dostawie prądu, Twój Biopod zapamięta Twoje połączenie Wi-Fi i połączy się z nim automatycznie. Zapamięta także, ostatnio zapisane ustawienia i włączy się normalnie gdy prąd zostanie przywrócony. Sprawdź poprawność daty i godziny, która może zostać zminiona.

Q: Biopod się wyłączył. Co robić?

A: Jeżeli Biopod się wyłączy sprawdź najpierw czy kabel zasilający jest podłączony do gniazdka w ścianie. Sprawdź czy wtyczka jest wciśnięta dokładnie do gniazdka, a kabel podłączony do Biopoda. Jeżeli wszystko jest podłączone poprawnie sprawdź czy w gniazdku jest prąd. Sprawdź czy świeci się zielona dioda na zasilaczu. Jeżeli Biopod nadal jest wyłączony skontaktuj się z naszym działem technicznym na maila hey@biopod.com.

Q: Czy Biopod jest kompatybilny z różnym napięciem i międzynarodowymi gniazdkami?

A: Oczywiście. Wszystkie Biopody są dostarczane z wbudowanym adapterem napięcia.

Q: Czy mogę zmienić kierunek dyszy rozpylającej?

A: Dysze rozpylające Biopod są zaprojektowane tak, aby obracać się o 360 °, a wydajność dyszy można regulować, obracając głowicę dyszy. Idealne umieszczenie obu dysz rozpylających jest skierowane w stronę żywej ściany. Zalecamy jednak nie ustawiać dyszy w stronę czujnika wilgotności (który znajduje się w prawym górnym rogu metalowej ramy Biopoda), aby uzyskać dokładniejszy odczyt wilgotności powietrza wewnątrz Biopoda.

Q: Mogę zmienić umiejscowienie kamery?

A: Niestety na razie nie jest to możliwe. Bardzo prawdopodobne, że będzie to możliwe w przyszłych modelach.

Q: Co zrobić jeśli uważam, że jakiś czujnik nie działa?

A: Jeśli uważasz, że Twój czujnik (czujniki) nie działa, wypróbuj następujące rozwiązania w podanej kolejności:

  1. Odłącz swoje urządzenie, odczekaj kilka sekund i podłącz je ponownie. Poczekaj, aż ponownie się połączy z Twoim Wi-Fi i sprawdź aplikację Biopod, aby zobaczyć czy czujnik wskazuje właściwe wartości.
  2. Odłącz Biopod i zostaw otwarte szklane drzwi na kilka godzin. Jeśli masz jakieś zwierzęta, zalecamy tymczasowo ich trzymanie gdzie indziej, aby nie uciekły. Po odczekaniu kilku godzin, odłącz i włącz Biopod z powrotem i zaczekaj do ponownego połączenia z Wi-Fi. Sprawdź aplikację Biopod, aby zobaczyć czy czujnik wskazuje właściwe wartości.
  3. Zrestartuj swoje urządzenie Biopod i podłącz je ponownie do lokalnego wifi (zobacz pytanie "Jak zresetować mój Biopod?", aby znaleźć instrukcje ponownego uruchomienia
  4. Jeśli żadna z powyższych opcji nie działa, skontaktuj się z naszym wsparciem technicznym pod adresem hey@biopod.com, aby uzyskać dalszą pomoc.

Q: Mogę umieścić w Biopodzie własne oświetlenie lub lampy grzewcze?

A: Nie zalecamy stosowania żadnego dodatkowego sprzętu w Biopodzie. Jeżeli zadecydujesz inaczej możesz stracić gwarancję.

Obejrzyj ten film

Q: Co jeśli górna szyba wysunie się?

A: Czasami górna szyba może się wysunąć, jeśli zostanie poruszona z ustalonej pozycji. Po prostu pchnij plastikowe zakładki na górnej części szyby z powrotem na zewnątrz, a to zabezpieczy górną szybę w metalowej ramie i zapobiegnie jej wysuwaniu się.

Q: Chcę „zhakować” Biopod. Czy stracę gwarancję?

A: Niestety tak, każda modyfikacja powoduje utratę gwarancji.

Obejrzyj ten film

Q: Ile czujników temperatury posiada Biopod?

A: Biopod obecnie posiada 2 czujniki temperatury, jeden mierzący temperaturę powietrza, drugi (w podstawie), temperaturę podłoża (lub wody).

Q: Ile czujników wilgotności posiada Biopod?

A: Biopod posiada jeden czujnik wilgotności u w prawym górnym rogu panelu po prawej stronie.

Q: Ile świateł posiada Biopod? Jaki to typ światła?

A: Oto przekrój świateł LED w poszczególnych modelach Biopoda:
EDEN: 28 (+ 8 infrared LED)
TERRA: 28 (+ 8 infrared LED)
AQUA: 28 (+ 8 infrared LED)
AQUA II: 49 (+ 8 infrared LED)
GRAND: 56 (+ 16 infrared LED)

Q: Jaka jest specyficzna długość fali światła wewnątrz Biopoda?

A: Ciągła długości fali diod LED wynosi od 400nm do 800nm. Istnieją jednak dwa główne piki fali między 420nm a 450nm i 630nm-650nm, z mniejszym pikiem między 540nm a 570nm. Te diody LED przypominają naturalne światło, podobnie do słońca

Q: Czy Biopod odwzorowuje promienie ultrafioletowe?

A: Tak! Biopod posiada światło UV CCFL, które emituje promienie UVB-B.

Q: Jaka jest specyficzna długość fali promieni ultrafioletowych?

A: Specyficzna długości fali promieni UV wynosi pomiędzy 295-305 nm.

Q: Jaka jest rozdzielczość kamery w Biopodzie?

A: Rozdzielczość kamery to HD (720p)

Q: Czy można mieć podgląd na żywo z kamery w Biopodzie?

A: Oczywiście! Możesz mieć podgląd z kamery zawsze gdy Biopod jest połączony z Internetem.

Q: W jaki sposób temperatura i wilgotność zmieniają się w ciągu dnia w Biopodzie?

A: Temperatura i wilgotność zmieniają się w ciągu dnia podobnie jak w naturalnym środowisku. Ponieważ Biopod jest przeznaczony do replikowania mikrosiedlisk, temperatura i wilgotność zmieniają się stale wraz z dniem i nocą, a jednocześnie czujniki przekazują aktualne informacje zwrotne odnośnie parametrów (światło, temperatura, opady, wilgotność), aby dostosować je zgodnie z ustalonym wzorcem.

Q: Czy Biopod swoim oświetleniem symuluje płynne przejście z dnia na noc / z nocy na dzień?

A: Tak! Diody LED powoli przechodzą przez cały cykl dzienny oświetlenia.

Q: Jak działa ogrzewanie w Biopodzie?

A: Biopod jest podgrzewany przez dwa główne systemy. Jednym z nich jest system ogrzewania powietrznego, który bezpośrednio kontroluje temperaturę powietrza. Drugi to układ ogrzewania podłoża, który jest umieszczony na podłodze Biopoda i podgrzewa "podłogę" Biopoda. Obejmuje to wodę lub inny substrat, który zdecydujesz się użyć jako "podłogę" twojego Biopoda.

Q: Czy Biopod może być chłodzony?

A: Obecnie Biopod nie może być chłodzony, ale projektujemy dodatek, który zapewni tę funkcję w przyszłości. Najniższa temperatura zależy od temperatury otoczenia i obszaru, w którym znajduje się Biopod.

Q: Ile dysz rozpylających znajduje się wewnątrz Biopoda?

A: Wewnątrz Biopoda są obecnie dwie dysze rozpylające.

Q: Czy urządzenie Biopod jest kompatybilne z międzynarodowymi wyjściami napięcia i częstotliwości?

A: Absolutnie! Wszystkie modele Biopod są wyposażone w wewnętrzny adapter napięcia.

Q: Z jakich materiałów są wykonane Biopody?

A: Ogólnie rzecz biorąc, Biopody są wykonane ze szkła, aluminium i tworzyw sztucznych.

Q: Jaka jest średnia długość życia diod LED w Biopodzie?

A: Diody LED mają żywotność około 30 000 godzin - w normalnych warunkach trwałoby to 5,5 - 7 lat.

Q: Jaka jest średnia długość życia światła UV w Biopodzie?

A: Światło UV należy wymieniać co 6 miesięcy. Zestawy do wymiany UV będą dostępne wkrótce u lokalnego sprzedawcy.

Q: Czy przy zakupie Biopoda udzielono gwarancji?

A: Tak, każde urządzenie Biopod objęte jest roczną gwarancją producenta.

Q: Czy do połączenia Biopoda potrzebuję szybkiego połączenia WiFi?

A: Nie, ale połączenie o dużej szybkości pozwala Twojemu Biopodowi lepiej szybciej dostosować zaprogramowane środowisko.

Q: Mam stary router do mojego domowego Wi-Fi, czy urządzenie Biopod nadal będzie z nim współpracować?

A: Tak, chociaż zalecamy połączenie o dużej szybkości, aby Twoje urządzenie Biopod mogło szybciej aktualizować oprogramowanie / oprogramowanie układowe oraz jego codzienne funkcje.

Q: Czy Biopod jest w stanie symulować zimne siedlisko / otoczenie dla dzikiego zwierzęcia / hibernację?

A: Obecnie wszystkie nasze modele mogą symulować jedynie ciepłe środowisko; jednak przyszłe wersje będą również wyposażone w funkcję chłodzenia.

Q: Jakie akcesoria są zalecane dla różnych modeli Biopoda?

A: Główne różnice to wymiary, całkowita objętość powietrza i wody oraz możliwości utrzymania. Biopod Eden i Terra są przeznaczone do utrzymania zwierząt lądowych, podczas gdy Aqua, Aqua 2 i Grand mogą utrzymywać zarówno zwierzęta lądowe, jak i wodne / pół-wodne. Jeśli chodzi o rośliny, Eden i Aqua są idealne dla małych roślin, a większe rośliny mogą być uprawiane w Aqua 2 i Grand.

Q: Czy muszę zanurzać dna modeli Aqua 2 i Grand w wodzie?

A: Nie! Jest to całkowicie opcjonalne. Aqua i Grand są przeznaczone do hodowania zarówno zwierząt wodnych, jak i lądowych w tym samym czasie w mikro-siedliskach żywieniowych i wodnych. Jednak można je również skonfigurować wyłącznie dla zwierząt lądowych, zwykle jeśli zwierzę (zwierzęta) wymagają większej przestrzeni.